married-rudimentary

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Σχολικό έτος 2021-22

Τάξη Γ   Σύνολο μαθητών :  15

Εκπαιδευτικός: Τούλα Σπύρτζη 

Διάρκεια: Μία φορά την εβδομάδα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς.

Περιγραφή:

Έχουμε μάθει να μη λέμε ευχαριστώ για όσα έχουμε και απολαμβάνουμε στη ζωή μας. Συχνά πράγματα που τα θεωρούμε δεδομένα, δεν είναι. Η ευγνωμοσύνη ξεκινά από τα καθημερινά πράγματα. Το σπίτι στο οποίο μένουμε, το νερό που πίνουμε, το φως που ανάβουμε, το ζεστό μας κρεβάτι, τα ρούχα που φοράμε, την οικογένειά μας, τους φίλους μας, την ελευθερία, την υγεία….Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε το χωριό της ευγνωμοσύνης. Με χρωματιστά χαρτόνια κάνσον, φτιάξαμε σπιτάκια origami. Κάθε παιδί έγραφε στο σπιτάκι του τις ευγνωμοσύνες του: έχω οικογένεια, φίλους, σπίτι, σχολείο, βιβλία, παιχνίδια, υγεία, ειρήνη, δασκάλα… Σε 2 διδακτικές ώρες είχαμε ολοκληρώσει το χωριό της ευγνωμοσύνης. Όσα παιδιά το επιθυμούν, θα αρχίσουν να γράφουν σ’ ένα μικρό τετράδιο (ημερολόγιο), τις καθημερινές τους ευγνωμοσύνες.

Απόηχος: Η ευγνωμοσύνη πάει πακέτο με τη χαρά. Μαθαίνουν τα παιδιά να εκτιμούν αυτά που έχουν, να απολαμβάνουν την κάθε στιγμή, να εστιάζουν στα μικρά που τους δίνουν μεγάλη αξία και δύναμη. Θα μάθουν πως ακόμη κι αν δεν έρθουν όλα όσα εύχονται στη ζωή τους, έχουν ήδη αρκετά για να νιώθουν όμορφα και χαρούμενα.

 

Σχολικό έτος 2013-14

Τάξη Δ   Σύνολο μαθητών :  25

Εκπαιδευτικός: Μαρία Φραγκιαδουλάκη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

  • Διερεύνηση υφιστάμενων γνώσεων - ιδέες απόψεις σχετικά με τον κινηματογράφο.
  • Προβολή ταινιών μικρού / μεγάλου μήκους, γνωστών (από παραμύθια) ή άγνωστων σεναρίων.
  • Διαφορετικοί πολιτισμοί:  διαφορετικές πρακτικές αναπαράστασης του συναισθήματος, της γλώσσας του σώματος, πέρα από τις οικείες εικόνες του δυτικού κόσμου. 
  • Το χθες και το σήμερα μέσα από τις ταινίες: γνωριμία και εξοικείωση με την πολιτιστική πραγματικότητα του 20ου και 21ου αιώνα.
  • Ταινίες κινουμένων σχεδίων.
  • Δημιουργία ταινιών («μικρών αυτοσχέδιων σεναρίων») με χρήση  της βιντεοκάμερας και άλλων υλικών (πχ. πλαστελίνη, αντικείμενα καθημερινής χρήσης).

Τάξη Γ  

Εκπαιδευτικοί:    

Καρύδα Μαρία, Μηλιαρά Στέλλα, Τρακέλλη Βάσω, Φραγκιαδουλάκη Μαρία

 Υπότιτλος, υποθέματα προγράμματος

  • Η ενδυμασία από παλιά μέχρι σήμερα στον τόπο μας.
  • Υφαντική τέχνη, η γεννήτρα του υφάσματος.
  • Η κρητική τοπική φορεσιά.
  • Παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών.