married-rudimentary

Σχολικό έτος 2013-14

Τάξη Δ   Σύνολο μαθητών :  25

Εκπαιδευτικός: Μαρία Φραγκιαδουλάκη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

  • Διερεύνηση υφιστάμενων γνώσεων - ιδέες απόψεις σχετικά με τον κινηματογράφο.
  • Προβολή ταινιών μικρού / μεγάλου μήκους, γνωστών (από παραμύθια) ή άγνωστων σεναρίων.
  • Διαφορετικοί πολιτισμοί:  διαφορετικές πρακτικές αναπαράστασης του συναισθήματος, της γλώσσας του σώματος, πέρα από τις οικείες εικόνες του δυτικού κόσμου. 
  • Το χθες και το σήμερα μέσα από τις ταινίες: γνωριμία και εξοικείωση με την πολιτιστική πραγματικότητα του 20ου και 21ου αιώνα.
  • Ταινίες κινουμένων σχεδίων.
  • Δημιουργία ταινιών («μικρών αυτοσχέδιων σεναρίων») με χρήση  της βιντεοκάμερας και άλλων υλικών (πχ. πλαστελίνη, αντικείμενα καθημερινής χρήσης).

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Η  επαφή με τις ποιοτικές ταινίες (μικρού / μεγάλου μήκους) στοχεύει:

  • στη χαρά και ψυχαγωγία των παιδιών απολαμβάνοντας μια καλή κι ευχάριστη ταινία,
  • στη διεύρυνση των γνωστικών τους οριζόντων για το κοινωνικό γίγνεσθαι,
  • στην καλλιέργεια των κριτικών τους δεξιοτήτων,
  • στην απόκτηση εναλλακτικών πολιτιστικών  εμπειριών,
  • στην ανάπτυξη της ικανότητά τους να «διαβάζουν πίσω από τις γραμμές», να αποκωδικοποιούν να βρίσκουν το πραγματικό νόημα, να κατανοούν όχι μόνο τις ρητές παραδοχές αλλά και τις άρρητες  που υπολανθάνουν στις κινηματογραφικές ταινίες.

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ  

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος

Παιχνίδια ενεργοποίησης / ευαισθητοποίησης,   ρόλων , παντομίμας

Εφαρμογή  των «3 Cs» της Cary Bazalgette στην Κινηματογραφική Παιδεία:

            Την κριτική προσέγγιση ( Critical)

            Την πολιτιστική προσέγγιση (Cultural)

            Τη δημιουργική προσέγγιση (Creative)

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

 ΚΡΗΤΗ ΤV , Κινηματογράφος Τεχνόπολις.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΓΛΩΣΣΑ: «Η παράσταση αρχίζει», «Γελάσαμε με την ψυχή μας» και άλλα σχετικά κείμενα

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: «Ο πολιτισμός των Ελλήνων και των άλλων λαών».

                                                  «Επαγγέλματα, (πολλά επαγγέλματα ένα προϊόν)».

ΙΣΤΟΡΙΑ: Επιλογή και προβολή ταινιών σχετικά με θέματα των γεωμετρικών, αρχαϊκών, αρχαίων και ελληνιστικών χρόνων.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: «Τα παιδιά σχεδιάζουν», «Ομοιότητες, διαφορές», «Μοτίβα», «Μέτρηση χρόνου»

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Κατασκευές, ζωγραφική, σκετς, αναπαραστάσεις, δραματοποίηση.

  ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  

1ος μήνας

  • Παιχνίδια ενεργοποίησης, ευαισθητοποίησης, συνεργασίας της ομάδας.
  • Διερεύνηση υφιστάμενων γνώσεων. Παιχνίδια για την καταγραφή γνώσεων, απόψεων και ιδεών για τον κινηματογράφο γενικά.
  • Επιλογή ταινιών, σχεδιασμός πλάνου προβολών. Συγκέντρωση υλικού.

2ος μήνας

  • Προβολή ταινιών γνωστών  σεναρίων (από τη λογοτεχνία/ την ιστορία).
  • Σύγκριση ενός λογοτεχνικού έργου με την αντίστοιχη μεταφορά του στον κινηματογράφο, με αντιπαράθεση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών για το καθένα.
  • Διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στο βιβλίο και την ταινία όσον αφορά στην απόδοση της πλοκής, στους ήρωες, στην τοποθεσία και στο χρόνο.
  • Αναπαράσταση σκηνών και παιχνίδια ρόλων με τους ήρωες των ταινιών.
  • Επίσκεψη και παρακολούθηση ταινίας στον κινηματογράφο «Τεχνόπολις».

3ος μήνας

  • Προβολή ταινιών μικρού μήκους με  έντονο, γλαφυρό λόγο και πολυσημία,  ανοιχτών σε ποικίλες ερμηνείες.
  • Εντοπισμός των εκφραστικών μέσων της ταινίας και ανταλλαγή ιδεών και απόψεων για την επιρροή τους στην πλοκή, σενάριο, ύφος του έργου.  Αισθητικές εμπειρίες.
  • Έκφραση, καταγραφή και παράσταση διαφορετικών ερμηνειών.
  • Επίσκεψη στο κανάλι «ΚΡΗΤΗ TV».

4ος μήνας

  • Τα κινούμενα σχέδια.
  • Αυτοσχέδια ερωτηματολόγια σχετικά με την πρόσληψη και κατανόηση της ταινίας (είδος, περιεχόμενο, σενάριο, μουσική επένδυση).
  • Παραγωγή «κινηματογραφικού προϊόντος» από τα παιδιά (σενάριο, ρόλοι, μουσική επένδυση).
  • Παρουσίαση και αξιολόγηση του προγράμματος (ερωτηματολόγια, παιχνίδια μνήμης, παιχνίδια γνώσεων  και παντομίμα).