married-rudimentary

Τάξη Γ  

Εκπαιδευτικοί:    

Καρύδα Μαρία, Μηλιαρά Στέλλα, Τρακέλλη Βάσω, Φραγκιαδουλάκη Μαρία

 Υπότιτλος, υποθέματα προγράμματος

  • Η ενδυμασία από παλιά μέχρι σήμερα στον τόπο μας.
  • Υφαντική τέχνη, η γεννήτρα του υφάσματος.
  • Η κρητική τοπική φορεσιά.
  • Παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών.

Παιδαγωγικοί στόχοι προγράμματος.

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά την ενδυμασία στην Κρήτη από τη Μινωική εποχή μέχρι σήμερα και να επισημάνουν το σημαντικό ρόλο που έπαιζε, και παίζει μέχρι τις μέρες μας, το ένδυμα.
  • Να γνωρίζουν τις βασικές πρώτες ύλες κατασκευής υφασμάτων (λινάρι, μετάξι, βαμβάκι, μαλλί) και τη διαδικασία που απαιτείται, την τέχνη της υφαντικής ­ για να φτάσει η πρώτη ακατέργαστη ύλη να γίνει ... όμορφη φορεσιά.
  • Να έρθουν σε επαφή με την κρητική παραδοσιακή φορεσιά, να γνωρίσουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται, να μάθουν τη σημειολογία τους και να διαπιστώσουν τη λειτουργία τους στη συγκεκριμένη κοινωνία και στο συγκεκριμένο χρόνο.
  • Να μάθουν για παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών, να ερευνήσουν και να επισημάνουν ομοιότητες και διαφορές με την παραδοσιακή, τοπική μας φορεσιά έχοντας πάντα ως άξονα το κοινωνικοπολιτισμικό και χρονικό πλαίσιο.

Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος

  • Ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Εποικοδομητική μάθηση, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών
  • Καταιγισμός ιδεών, συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και απόψεων.
  • Βιωματική, ερευνητική προσέγγιση.
  • Παιχνίδια ρόλων / προσομοίωσης, ευαισθητοποίησης.

Ενδεικτικός προγραμματισμός.  Διάρκεια προγράμματος: 3 μήνες

1ος Μήνας: Παιχνίδια ενεργοποίησης, ευαισθητοποίησης, συνεργασίας της ομάδας. Ιστόγραμμα. Διερεύνηση υφιστάμενων γνώσεων σχετικά με την ενδυμασία διαχρονικά. Χωρισμός σε ομάδες. Επιμερισμός εργασιών και καθηκόντων.

2ος Μήνας:  Έρευνα, συλλογή και καταγραφή πληροφοριών και στοιχείων για την ενδυμασία διαχρονικά, για τις πρώτες ύλες και τη διαδικασία επεξεργασίας τους μέχρι το ύφασμα. Παρουσίαση στην ολομέλεια. Κρητική τοπική φορεσιά. Ορολογία και σημειολογία των μερών της. Επίσκεψη στον Αρόλιθο - συμμετοχή στο πρόγραμμα «Ο Σαλβαράς και η Σαρτζάτη».

3ος Μήνας: Παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών. Εκμάθηση λεξιλογίου στα Αγγλικά. Σύγκριση των επί μέρους στοιχείων με στοιχεία της κρητικής τοπικής φορεσιάς. Συμπεράσματα για τον τύπο της ενδυμασίας σε σχέση με το κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εποχής.